Felanmälan

Felanmälan fastighet

Om du uppmärksammar fel på fastigheten så anmäler du detta till styrelsen.

T.ex. armatur ute- eller inomhus ur funktion, så att vi kan samordna ett byte av ljuskälla eller reparation med eventuellt andra inkomna felanmälningar. Anmäl så snart som möjligt. Beskriv felet, ange adress och i förekommande fall våning.

Felanmälan passersystem

Om entréportarnas passersystem inte fungerar så anmäler du felet till styrelsen via e-post så snart som möjligt.

Anmäl inte felet direkt till Certegos kundtjänst.

Om akut på telefon till Sture Samuelsson 073 - 624 06 25 eller Bo Wennerhag 070 - 513 50 93.

Felanmälan hissar

Föreningen har avtal med KONE för service och underhåll av hissar. Notera att om en ljuskälla är trasig byts den vid nästa ordinarie servicebesök och anmälan behöver därför inte göras för detta.

Felanmälan dygnet runt alla dagar på 0771 - 50 00 00.

Felanmälan lägenhetslås

Vid fel på lägenhetslås så kontaktar du styrelsen först, se ovan.

Föreningen har ett serviceavtal med Certego och enligt avtalet ska föreningen bekräfta alla beställningar. Även de som kommer från medlem, t.ex. anmälan om förlorad lägenhetsnyckel, passerbricka eller byte av låscylinder.

Alla fakturor från Certego går till föreningen och åtgärder på lägenhetslås faktureras vidare från föreningen till medlemmen.

Fel avseende egen lägenhet

Bostadsrättstillägg som normalt betalas av medlemmen själv har föreningen valt att betala för att ingen medlem ska missa att teckna detta tillägg till hemförsäkringen. Tillägget omfattar skador på vitvaror och är tecknat hos Trygg Hansa. Anmäl skada på 0771 - 111 500 eller hemsidan trygghansa.se, tänk på att de har en självrisk och gör ett åldersavdrag. Uffes Kyl & Maskinservice har auktoriserade servicetekniker för Siemens och Frankes produkter och kan kontaktas på 013 - 36 22 36 eller hemsidan uffes.se.

Behöver du hjälp med något i din lägenhet så går det bra att ringa till FF-fastighetsservice kundtjänst på 077-133 03 00. Efter avslutad åtgärd debiteras beställaren.

Felanmälan bredband, digital-TV och fast telefoni

Uppstår problem med överföringen av bredband, digital-TV eller fast telefoni kontaktar du Telia Kundtjänst Privat på 020-20 20 70. Du behöver legitimera dig genom Mobilt Bank ID eller personlig kod. Kundtjänst efterfrågar därefter bostadsrättsförening, adress och lägenhetsnummer.

Telia kontrollerar överföringen, och är det inget fel kan problemet vara i dator, TV eller fast telefon. Om det t.ex. är routern/digitalboxen som behöver bytas gör Telia det kostnadsfritt.